klarayoga.blogg.se

yoga chitta vritti nirodha

Geckohänder

Kategori: Yoga

För några år sen när en lärare var här på besök fick jag, om än med glimten i ögat, ordentligt skäll för att jag inte kan stå på händer. Hanstående är oftast inte lätt för någon som är mjuk i kroppen. Det krävs att jobba på stabliten och styrkan för att få det att funka. Härom dagen fIck jag tips om att använda händerna som sugproppar. Jag föreställer mig att mina händer ser ut som fötterna på en gecko. Säkert fusk enligt vissa, men då får det vara det. Och idag! Jag stod kontrollerat i flera andetag, lät fötterna närma sig huvudet, och sen ner i brygga. Tre omgångar. Har jag fattat grejen eller sker det mirakel när jag praktiserar på egen hand och ingen ser? Men tro mig jag ljuger inte! Tack Sandra!
 
Åter på människofötterna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: